Sjuktråk

Nu är vi redan inne på andra veckan här projektet och jag kan väl sammanfatta det ungefär som en sjukstuga.

Stackars Fanny låg som sagt sjuk några dagar med sin fot i högläge.  Jag hade ju lyckats få någon infektion på mina ben eftersom jag flitigt kliat sönder lite myggbett som senare blev stora sår. När detta väl hade lugnat sig fick jag så himla ont i min mage, så jag har legat sängliggandes nu sen förra fredagen.. så trist verkligen.

Jag tror projektet kommer bli jätte bra när man väl är på banan igen och har lite mer energi. Jag har inte känt mig social för fem öre, och sen är jag ju inte världens framfusiga i vanliga fall heller..

Nu till helgen ska vi baka massa tårtor som vi ska sälja här i Cajamarca för att få in lite stålar till organisationen..
Herregud, baka och sälja.. Kan ju inte ens baka i Sverige och där har vi ju ändå ett stort utbud.. Okej, nu överdrev jag kanske lite.. Kan och Kan men jag har ju aldrig gjort det..


Vad tiden går fort, snart har jag varit i väg i två månader.. Och fler lär det bli.. Förrutom att det är trist att vara sjuk gillar jag väldigt mycket att få vara på resande fot här i finaste latinamerika.. Konstigt att jag inte börjar drömma om nya ställen i världen jag skulle vilja se, utan jag är nästan redan inne i planeringen av en till liten visit här nästa höst.. men det kan ju så klart ändras.

puss på er!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej gumman,

Så kul att läsa när du skriver för att se hur ni har det, även om jag nu vet att ni har det bra fast det kunde ju varit bättre. Hoppas er tur vänder snart och att det kanske kan blir några grader varmare.



Baka, va skoj!

Du kan väl baka. Åh vad ska ni baka för några.

Marängtårta med kaffesmak, kladdkaka, pinocchio tårta, åh det finns ju massa goa! Det klarar la du finfint. Kanske lite skillnad på utbud där dock, fast ingredienserna till tårta lär de nog ha skulle jag tro. Vi bakade kladdkaka och chokladbullar flera gånger på vår jorden runt resa, för snart 100 år sedan!



KRAM

2012-02-24 @ 03:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0