Sydamerika!

Det blev ett kanslomassigt farval nar vi skulle saga hej da till David. Alla fick nastan tarar i ogonen, vi hade rest med var kare norrman i nastan tva manader. Det var verkligen super kul att vi kunde resa sa lange med honom.

BRASILIEN
Vi tog da flyget fran San Jose till Rio.
Vilken underbar stad, jag ar helt tagen. Vi badade och hade det skont pa stranden i ett omrade som heter copacabana. Vi var aven pa en rundtur av staden dar vi besokte jesusprylen, kollade in det fina omradet Santa Teresa och ytterligare ett stalle med en jatte fin trappa i mosaik, har tyvarr glomt namnet pa denna stadsdel.
Vi hann ocksa besoka en marknad som var super mysig. Pa lordagen akte vi till en forbredande karneval uppvisning. Jag var helt tagen! Det var bland det coolaste jag nagonsin sett. Jag och emma stod bara med locals fran brasilien sa det var ett jatte bra satt att fraga massa saker hur gick till runt omkring festivalen. Om man da hade tur och de pratade engelska dvs. Vi pratade med en och han berattade att de flesta som gar i karnevalen maste spara ett helt ar for att kunna vara med och en del hela sina liv! nar man visste denna infon satte sig det man sag annu djupare i hjartat, vilken kansla!
Kvallen efter akte jag och emma pa en funk-fest i ett omrade som heter farvelas, detta omrade var ett brutalt omrade for nagra arsedan bara men nu raknas det inte slum. De borjade att ha poliser dar bara for cirka 2 arsedan. Denna klubb lag i ett gammalt industriomrade. tanka sig att dar traffar vi en kille fran brasilien som fragar om vi kommer fran sverige och det visar sig att han har bott i sjalvaste varberg i tre ar.
             Pa mandagen akte vi till en o som heter Ihla Grande utanfor rio. trakigt nog under dessa tre dagar hade vi riktigt otur med vadret, det bara regnade och regnade. Har firade vi emmas 20 arsdag i osregnet!

ARGENTINA!
Fran on tog vi oss till Sao Paulo, for att har skulle bussar ga oftast till argentina. nar vi kommer fram cirka 10 pa kvallen till stationen visar det sig att nasta buss inte gar forran klockan 15 nasta dag. Eftersom vi har skulle ga skillda vagar, Jag och Emma till Argentina och Josse och lisa till Bolivia tog vi avsked har och jag och min blonda kompanjon ( nu tror jag att cirka 10 personer sedan vi borjade rakna i Costa rica har fragat om vi ar systrar) beslot oss att aka till flyget och prova lyckan dar. Vi tog da en flygbuss vid klockan 2 pa natten till flyget. Dar visar det sig att nasta flyg gar aven det klockan 3 nasta dag, vi overvagar priset och inser att vi nog inte gar sa mycket minus om vi flyger. Vi slar till och lagger oss pa golvet och lyckas pa nagot vanster sova hur skont som helst och vaknar upp halv 11, hur gott som helst.
Ja och nu ar vi har i Buenos Aires och det verkar som en jatte fin stad, ska aka strax till en stadsdel som heter palermo strax. Oj nu var man ikapp med bloggen! hej sa lange!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0