fortsattningen...

GUATEMALA!

Efter Kuba begav vi oss till enligt min mening, varldens underbaraste land - Guatemala!
Guatemala gav pa fargsprakande upplevelser i olika former.
Vi besokte Guatemala tva ganger. Forsta gangen sa var vi i antigua, vilket ar en stad utanfor guatemala city, denna stad var mysig. Pa el gato negro, dar de forovrigt serverade varldens basta frukost kom vi att traffa varan norske David forforsta gangen. Efter nagra dagar har med marknadsbesok och dylikt begav vi oss till himmelrikets San Pedro! Jag har aldrig nagonsin besok ett stalle som den byn, den var helt underbar. Den vyn gar nog inte att skada igen, en underbart vacker stor sjo och massa berg runt om kring. har kom vi att totalt hanga nastan 3 veckor.
             Efter Pedro akte vi till San Cristobal ( verapaz) , detta ar en liten by i lite mer norra guatemala. Har besokte vi Josses mammas gamla van Beth.
Vi firade aven jul i denna familj. Vad som bor tillaggas ar att familjen ar valdigt religios och mannen i huset har oversatt bibeln till ett indiansprak ( pocomshi) ursakta stavning pa den, kanske iofs ingen som vet den ratta anda.
Sa varat hem kom att bli under nagra dagar i sjalvaste translation-house.
Julen var galet intressant. Har sjong vi psalmer och vi bad och det var alla mojliga aktiviteter inom den branshen.
Sista kvallen hade vi en ganska valdsam diskussion om homosexuella, eftersom denna kvinna ansag att de som har en annan laggning ar sjuka och de kan botas mm.
Hur som helst och trots allt var familjen godhjartad och det var kul att fa uppleva en vistelse som den.
Jag t.o.m dromde att gud kom ner till mig och sa att jag var inne pa fel spar i livet, da blev jag brutalt radd! trodde jag hade fatt en sa kallad uppenbarelse som manga kristna pratar om men inget med det! 


BELIZE!
Nar julstoket var over akte vi till flores uppe vid gransen till belize. Har stannade vi pa ett grymt hostel och traffade massa roligt folk. Har traffade vi aven Serge som forovrigt var kusin med en av de vi tyckte var sa grymma fran stallet i mexico, varlden ar liten! Han foljde med oss till Cay Cauker, en belize o och firade nyar. Denna on var ingen favorit fran min sida. Det var lite for mycket wanna-be rasta!


GUATEMALA!
Som sagt tva ganger var vi har och efter nyar flydde vi hit igen. Vi stoppade forst i Flores igen. Denna gangen akte vi pa en av de mest kanda maya-lamningarna Tikal. Denna lamningen var mitt i regnskogen.
Efter en natt i flores begav vi oss till San Pedro igen.
har pluggade vi nu spanska i en vecka. David ( norrmannen) var kvar i san pedro sa har borjade vi alla fem hanga igen. Vi var pa ett rejv-party mitt ute i den djupa guatemalska skogen, vi tog en bat dit och jag tror aldrig vi sett sa stora vagor, jag har fatt konstatera efter manga turer nu pa batar att jag ar sjosjuk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0