annu en fortsattning!

Efter det underbaraste Guate begav vi oss till...


EL SALVADOR!

Har var vi bara under 4 dagar. Nu hade vi hangt med david sedan vi kom tillbaka till GA andra gangen. Sa nu hade resesallskapet blivit 5 istallet for 4.
Vi spenderade dessa fyra dagar i en surfort som hette el tunco. Det som var grymt med detta stallet var att de hade en sushi bar, vilket gjorde att vi blev helt till oss. Frossan bestod i dagarna tva! Annars var vi ute pa en vattenfalls tur och hangde pa den svarta stranden ( gillas inte sa mycket av mig)


NICARAGUA!

Vi har under denna resa da och da fatt lite overdriven dragningskraft av att forsoka vara backpackers, vilket man spontant kan se som att man bor valja de alternativen som ar billigast och dylikt. En dag som denna tyckte vi att det avr en valdigt bra grej att aka en chickenbuss som det kallas i centralamerika fran salvador till nica! Vi har fatt varningar om dessa bussar, dels med sakerheten och att det ofta inte lonar sig aven fast de ar billiga for att man behover gora byten. sallskapet tankte att det ar nog inte sa farligt anda. Ja det kan val diskuteras hur det blev med det. De resulterade i cirka 8 byten och en overnattning men men sa kan det ga. kanske hade varit vart att ta den dar bussen for 50 dollar och varit framme pa 8 timmar. 

Hur som helst akte vi till leon eftersom David hade en speciell relation till detta stallet, da han pluggade spanska har i 3 manader forra aret. Det var ganska mysigt dar. Vi var ute och festade lite grann och var pa nagon salsaklubb, spelade biljard och at tonfisk antagligen. Har akte vi aven bodyboard, vilket ar da man gar hundra femtiotusenmiljoner meter upp for en svart vulkan och sedan glider ner for vulkanen med en brada, observera da att en orangedrakt skulle naturligtvis sitta pa sin kropp! Det var sjukt narvost innan man borjade aka ner men ja, ni kan ju kolla pa facebook hur det sag ut. 

Efter denna staden ( bor sagas att da ahde vi pa nagot satt overtalat en australiensnubbe att hanga med) flog vi till en o som heter Corn Island. Att dela sangar pa denna resa har ju blivit vardagsmat eftersom vi vill sova billigt. Vi trangde in oss 6 pers i ett rum med tre sangar, det later kanske inte sa farligt men rummet kan nog inte har varit mer an 15 kvadrat. valdigt intressanta 9 dagar dar. Har funkade aldrig elen efter klockan 4 och internet kom ju inte pa tal ens. Vi var ute pa en battur med fiske och en annan dag snorklade vi. Fy vad jag madde illa, dessa batar alltsa. Tack mor och far att ni gav mig er sjosjuka, det beror ju tydligen pa daligt balanssinne ocksa! Har firade vi min 21 ars dag ocksa, dagen var jatte mysig med frukostfixning och en fin present och aven lite pizzamat pa kvallen. 

Nar Corn Island- vistelen var over bestamde vi oss for att aka till San Juan Del Sur, som ligger bara en kort stracka fran gransen till Costa Rica. Vi tankte stanna har i tva dagar forst men det blev visst en hel vecka. Denna veckan var verkligen jatte mysig och rolig. Vi var ute och festade en del och traffade nastan for forsta gangen pa resan massa svenskar. Det var faktiskt valdigt kul att fa prata lite av sitt eget mal! Det var med andra ord en bra mix av chillande och fest. Det blev ett litet ran pa stranden for min del men jag hade en grym raddare med mig sa jag klarade mig fint och blev bara av med 200 kr sa dar hade jag tur!


COSTA RICA!

Vi begav oss nu till liberia och sov dar en natt for att kunna ta till Montezuma. Detta stallet kande jag till eftersom Johanna, en tjej som jag pluggade ihop med forra aret har bosatt sig dar nu. Dock sags vi inte sa mycket. Detta mysiga lilla stallet var helt underbart! Det blev 11 lugna dagar med eldar pa stranden och massa live-musik. Detta var nog forsta stallet vi umgicks med locals. Det spelades manu chao och massa annan mysig musik. Annars satt vi ibland pa trapan i byn och lyssnade pa musik aven dar och sag nagon eldshow. 

Manuel Antonio/ Quepos blev nasta stopp. Ja vad ska man saga, nu var jag tillbaka pa det stallet jag var i 5 veckor forra aret. Det var kul att vara tillbaka och aven har traffade jag den andra tjejen jag pluggade med forra aret, Jossan som aven hon har bosatt sig i Costa. Jag fick se mitt alskade Bambu jam igen, tyvarr var det inte sa mycket drag men det var kul att vara tillbaka pa det gamla haket. Provade aven pa en ny klubb dar vi dansade salsa hela natten, eller ja forsokte atminstande. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0