pask och lite oken!

Paskafton firades pa en restaurang med endast tva deltagar : Frida och Emma! Kvallen gick ut pa att dricka i smyg eftersom det rader forbjudenhet pa drickfronten! Jaha, senare joinade tva av hakets knegare.

Efter detta begav vi oss till ett stalle som hette Jaselmir ( ingen vidare koll) som vi skulle aka pa en liten kameltur med overnattning. Det lat val jatte mysigt tankte vi nar vi bokade hela paketet i Dehli.
Vi gled fram pa dessa ofantligt-stora-jatte-kreatur. Min herrekamel verkade lite gammal och dassig. Men nar det smog sig upp tva gettingar vid var vanstrasida var jag inte kaxig. Jag ville inte vara med om att en eventuell skening skulle komma upp pa dagordningen och hoppades valdigt centralt i hjarnan att dessa flygandefan skulle sticka mig i stallet. Men men minutrarna gick och inget stick dar inte. Val efter turen atervande vi for lite kak och magdans och allt som hor till. Efter denna maltid upprepade agarna om vi var sakra pa oknen. Jaja tankte vi i samma anda. Vi kor. Natten var svart och valdigt svart. Vi och tva kineser och ett par fran spanien hoppade upp pa vagn med en gammel kamellirare. Vi drog upp farten i blotta 20 kilometer i timmen. Nar det borjade ga upp for oss, det kanske inte ar nagot camp vi ska sova i och i safall hur sover vi da? Jojjomen, han slappte av oss och drog av nagra britsar fran det vi tidigare hade suttit pa. Tog upp nagra tecken och sa godnatt!

Haha de forsta timmarna var riktigt intressanta. Asiaterna i vanlig ordning latjade fram kameran och tog bilder i den backsvarta natten och var valdigt forundrade. Spanjoren och Spanjorskan var livradda och bestamde sig antagligen for att sitta sovandes hela natten. Och jag och emma korde mer efter vissa overlaggningar dor-vi-sa-dor-vi-varianten. Vi resonerade fram denna summan efter att emma stallde pastaendet : - Frida ar det 60 sekunder pa en minut? - Ja , Pa en timme gar det 3600 sekunder. Emma : - Ah fyfan!
Konversationen foljde med att jag sa nagot istil med " Ja har vi inte fatt bedbaggs pa fem manader lar vi val fa det nu ( vi hade namligen sett massvis av skalbagar och tvestjartar i sangen och pa tacket innan vi krop ner)
Emma svarade da : - Bedbaggs ar val det sista jag bryr mig om, det vore jag javligt tacksam for om jag bara fick det.

Mina timmar gick ut pa att rakna lite far men det hjalpte ju inte, trottnade efter blotta 500 och skot tankarna pa nagot annat.
Val i soluppgangen var det ljust och fint!

Efter detta har vi besokt nagra stader som varit helt ok men inte sa mycket mer an sa. Nu vantar tva dygn tills vi kommer till Goa! Inget snabbt tag direkt, 10 timmar for 30 mil !


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad spännande det lät :) hoppas ni hade det bra iaf. Tänk att ni åker hem snart mindre än en månad. Å sedan kommer vi :) kram på er ha en trevlig tågtur. Puss

2011-04-30 @ 16:13:36
Postat av: Anonym

Snart är du hemma!!!! Landar i Köpenhamn idag va?

2011-05-18 @ 18:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0