¿ ett klanmote?

Herregud, jo det ordet passar fint av tva anledningar dels for att det motet som arrangerades i mitt hem igar handlade om en sammankomst pa 8 manniskor och for att den traff var helt skum!

De satt tysta i 25 MINUTER! nu menar jag inte 25 minuter som en uppskattning utan VERKLIGEN 25 MINUTER! Foljde denna tystnad framfor min vackaklocka med lite pringles och en Cola. Var livradd for att jag skulle raka tappa det pa golvet och SKAPA OTROLIGT DALIG STAMNING!
Annars at dem val i godan ro!

Just ja, mina aventur tar faktiskt aldrig slut.
Nu har jag blivit jagad ocksa haha.
Jag skulle hem till en van som bor i Manuel Antiono och jag bor i Quepos. Det ar ca 6 kilometer ifran. Nar jag var pa vag till bussen. Borjade en man i sina " basta ar" eller mojligtvis for gammal for att fa unna sig de orden, 60 bast!
Vart ska du och osv. Jag sa som det var att jag skulle ner mot stranden. Da sager han jag hanger med. Jag borjar da ga fortare men han hanger efter. Han fragar saker och jag svarar men haller han pa replangsavstand som Ronja sa glatt hade sagt.
Jag gar pa bussen och han ar hack i halarna pa mig. Satter sig jamter. Han fragar vem jag ska till och jag ljuger att jag ska till en pojkvan. Han borjar greja i mitt har och ta i mitt ansikte. Jag vagar inte skrika for da kanske han skulle forgripa sig pa mig om inte da pa bussen men vid ett annat tillfalle. Jag far ogonkontakt med en kille och han fattar. Mannen ifaga fragar varfor jag inte vill vara med honom och sa vidare. Jag fortsatter med att jag har pojkvan och han fragar PORQUE hela tiden. Jag plingar. Sjalklart skulle jag av mitt i skogen eftersom detta ar innan Manuel Antonio. Jag som sitter langt in till fonstert reser mig upp och han flyttar pa sig.
- sa du ska av har?
Jag svarar da att jag ska det opch han sager da: Da gar jag ocksa av har. Jag svarar da det ar jag som ska ga av har.

Jag stiger av och inser att jag hoppat av en fortidigt. Mannen har jag hack i halarna och jag borjar springa och jag inser att shit det kan handa nagot. Han ar fortfarande nara da en minibuss kommer upp langsidan , jag vinkar som en dare och bussen stannar. Jag ramlar in i bilen : AYUDAME AYUDAME!

Tur tur tur. Sen efter ca hundra meter ar jag framme och kvallen slutade fint!

Sista skoldagen i morgon. Flyttar ut i morgon.


Ta hand om er!





Kommentarer
Postat av: Emelie

Hjälp va vidrigt, avårt att fatta att du inte ville hänga med honom. Skönt att du kom hem välbehållen, svårt att gå två när man reser ensam men i de flesta fallen fårdu faktiskt se till att inte vara ensam, helst jämt. Tur att du inte är mörkrädd som jag. Det är visst skräckfilmsvecka här hemma, nej TACK! säger jag hua. Ha det underbart nu gumman, ta hand om dig och ha en fortsatt underbar semester och lycka till med dykningen, det är ju ljuvligt i lugnet i havets djup.

Kraaaam emelie

2009-10-30 @ 23:33:07
Postat av: Emelie

Hjälp va vidrigt, avårt att fatta att du inte ville hänga med honom. Skönt att du kom hem välbehållen, svårt att gå två när man reser ensam men i de flesta fallen fårdu faktiskt se till att inte vara ensam, helst jämt. Tur att du inte är mörkrädd som jag. Det är visst skräckfilmsvecka här hemma, nej TACK! säger jag hua. Ha det underbart nu gumman, ta hand om dig och ha en fortsatt underbar semester och lycka till med dykningen, det är ju ljuvligt i lugnet i havets djup.

Kraaaam emelie

2009-10-30 @ 23:33:51
Postat av: emelie

Oj vad osammanhängande jag skriver haha fattar ju knappt själv. HOppas du har det bäst nu gumman. Vet du föressten inte alls vad "klanmötet" handlade om?

GÅ TVÅ! Please!

ha en go helg och fortsatt semester, har du vart iväg på canyoping?

puss

2009-10-30 @ 23:35:49
Postat av: Johan

Otäcka snubbar det finns på Costa Rica! Hoppas du slipper dem i fortsättningen, var försiktig. Hur går det med dykningen förresten? Ta hand om dig nu, Kramen

2009-11-02 @ 10:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0