La Fortuna, Alajuela, San Jose, San Francisco , Ranad och machete-hotning

I tisdags gjorde jag nagot som jag velat gora sedan jag bokade min Costa Rica resa- Canopy

Det var fantastiskt roligt och haftigt. Det gar ut pa att du ar fastspand i en slags sele och aker som i en linbana over regnskogen. Mycket saker att se, bilder erfodras snarast

Onsdagen var det sags att ge sig av fran La fortuna. Jag som har haft fullstandig rasta kaos i mitt har, ja det har varit mojligtvis hundra ganger varre an vanligt blev haffad av hans faster. Hon utforde ett jobb i mitt har som tog NASTAN TRE TIMMAR ATT REDA UT! Dagens angel minst sagt.

Vi ger oss av. Slanger upp ryggsacken pa hatt hyllan langst intill vaggen eftersom det ar ont om benutrymme.

I mitt kna har jag dock en handvaska med kamera och pengar. Helt plottsligt vid ett stopp. Knackar en man mig pa axeln : Jag tror nagon tog din vaska. Vi kastar oss ut fran saterna och ser dar han redan hunnit ut och vi springer efter. Men icke!

Andra gangen ranad! Jag hade ju naturligtvis tur men jag forlorade mina finaste klader pa denna trip och dessutom hans klader och min KAMERA laddare! Jag har en speciel laddare dar jag satter i mitt batteri sa det gar nog inte att kopa ny. Det var dessutom massa andra bra grejer som allt som hor med hudvard och skonhet att gora, haha. Paraply och ficklampa och dylikt.

Senare pa kvallen , var det party!
Vi aker taxi glatt till en bubb. Nar vi betalat gar vi ur taxin. Surfaren gar ut forst, vi bada sitter i baksatet. Nar jag ska ga ur ser jag hur han tar fram en MACHETE ur framsattet. Jag kastar mig ut.

Men taximannen borjar hota oss med tillhugget vid vara brost! Jag skriker ge honom pengarna ( som surfaren denna kvall forvarar at mig )men da sager han lugnt och tydligt, har ges inga pengar.

Han har bott i denna stad tidigare och visste tydligen namnet pa en okand snubbe. Nar han sager detta namn blir taxisnubben helt jatte trevligt : oj ursackta mig , forlat verkligen. Jag kor er vart ni vill osv.

Dagen efter var det lite shopping i Alajuela och sedan San Jose.

San Jose var billigt och bra. Hitta en secondhand affar. Kopte ett par shorts och en klanning for summan 10 kronor!

I gar , fredagen den 13:e dagen till ara bar det av till San Francisco!

Snart maste jag kopa mig lite frulle.

KRAM


Kommentarer
Postat av: emelie

hoppas du hittar en ny laddare, kanske i san francisco finns ju massa butiker där de kan säkert hjälpa dig. Är spänd på att höra vad du tycker om hostelet?? å viss var canyopingen underbar, vill tebax :)

hoppas du hittar mycket fint som du kan fylla din väska med då det fattas en del så här efter alla dina upplevelser. om du har tid gå till cheesecakefactory det har jag hört mkt om. ta hand om dig nu gumman kramar emelie

2009-11-15 @ 14:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0